News Update :

Sunday, August 4, 2013

Ingin Menjadi Anjing, Pria Ini Tinggal Di Kandang Anjing





Seorang lelaki terlalu menyayangi hewan akan coba merasakan hidup di dalam bilik kurungan selama 35 hari atau satu bulan lebih. Aksi uniknya ini untuk menghayati penderitaan anjing yang telah ditelantarkan sakit.Sean Le Vegan, hanya akan mendapatkan waktu selama satu jam untuk buang air dan mandi. Kemudian setelah itu dia akan tinggal di dalam kurungan selama lebih dari sebulan lamanya. bldirgantara.blogspot.com

Sean tidak akan makan selama empat hari pertama. Hal ini dilakukan agar sama seperti seekor anjing yang telah lama ditelantarkan dan dibiarkan oleh pemiliknya.
Lelaki berusia 35 tahun ini akan ditempatkan di  kurungan di Home Cheshire Dogs di Manchester, United Kingdom, di mana dia adalah seorang sukarelawan di tempat perlindungan hewan tersebut."Orang-orang fikir saya gila apabila saya mempunyai ide ini. Ini akan benar-benar sukar," kata Sean."Toilet jelas akan menjadi masalah utama. Saya tidak akan makan dan hanya minum selama beberapa hari pertama," jelas lelaki yang bekerja sebagai perancang web .Berasa seperti seekor anjing, Sean akan hanya minum air dan tidur hanya dengan selimut. Paramedic akan memastikan keadaan tubuh Sean selamat.Kegiatan yang dilakukan Sean akan dipantau melalui webcam dan jika ingin melihat perkembangan sehari-harinya maka penonton perlu membayar iuran langganan sebanyak 5 pound Sterling .Seperti diberitakan Mirror, senin (15/7/2013), kehidupan Sean sebagai anjing liar akan bermula pada 5 Oktober. Dia berharap selebriti tempatan, pelatih anjing dan para pencinta anjing akan terbuka hati untuk menerima anjing-anjing di rumah perlindungan.Badan amal ini didirikan pada tahun 1893 oleh sekumpulan orang di Manchester. Kumpulan pencinta anjing ini sangat mempedulikan dengan anjing-anjing yang ditelantarkan di jalanan. Lebih daripada 7,000 anjing setahun anjing yang dirawat di dua lokasi, iaitu di Manchester dan Cheshire.




No comments:

Post a Comment

PENNTINNG !!!!!
silahkan tinggalkan komentar jika anda menyukai, jika anda kesulitan melakukan komentar dan tidak memiliki profil untuk komentar silahkan pilih profil Anonymous trimakasih salam dari saya Bhernanda Logan Dirgantara,,

 

© Copyright Astra Dirgantara 2010 -2016 | Design by Herdiansyah Hamzah fazer email gratis | Powered by mugen download mugen chars.