News Update :

Wednesday, May 20, 2015

Inilah Rumah Paling Kotor Di Singapura

bldirgantara.blogspot.com
Rumah milik Lim Chin Ting, 74 dan isterinya Soh Siew Zhen, 66, sangat mengerikan. Ruang tamu rumah  di penuhi sampah, dan kecoa.

Kecoa, bahkan berkeliaran ke rumah tetangga Lim dan Soh, jelas seorang tetangga yang bernama Nur Ashikin Zainol. Setiap malam, Nur terpaksa menutup rapat pintu dan cendela agar kecoa tidak masuk ke dalam rumah. bldirgantara.blogspot.com

"Setiap hari kami menjumpai hingga 10 kecoa di dalam rumah kami. kecoa juga pernah hampir masuk ke telinga anak saya. Bahkan juga pernah masuk ke dalam bokong. Sungguh menyeramkan," kata Nur.

Nur menambah bahawa dirinya juga selalu mencium bau busuk dari ruamh Lim dan Soh. Bau busuk muncul dari barang-barang seperti tumpukan  pakaian kotor, botol. bldirgantara.blogspot.com

"Di sana banyak barang-barang bekas yang membusuk. Hanya ada lorong sempit untuk berjalan," katanya.

"kecoa juga berjalan merangkak ke dinding. Tapi Lim dan Soh cuek seperti memelihara mereka," katanya lagi. bldirgantara.blogspot.com

Sementara itu, Lim berkata bahawa isterinya-lah yang hobi mengumpul barang. Peristiwa itu terjadi pada lima tahun lalu. Lim sendiri tidak tahu apa guna isterinya mengumpul barang lama.

"Dia yang menimbun barang. Jika saya menyentuh barangnya dia akan amat marah," kata Lim yang sudah tinggal di sana sejak 1977.

"Setiap hari dia membawa pulang dua atau tiga tas berisi barang bekas," lanjut Lim.

Pihak berwenang yang bertangungjawab di Singapura mengaku terkejut dengan rumah yang dihuni Lim dan Soh. Mereka akan memeriksa rumah itu kerana berpotensi menggangu kesehatan pemilik dan orang lain.

"Kami akan menyembur racun serangga," kata pihak berwenang tersebut.bld

No comments:

Post a Comment

PENNTINNG !!!!!
silahkan tinggalkan komentar jika anda menyukai, jika anda kesulitan melakukan komentar dan tidak memiliki profil untuk komentar silahkan pilih profil Anonymous trimakasih salam dari saya Bhernanda Logan Dirgantara,,

 

© Copyright Astra Dirgantara 2010 -2016 | Design by Herdiansyah Hamzah fazer email gratis | Powered by mugen download mugen chars.